Tuesday, March 25, 2008

~~HAYATILAH **SAIR**~~

~~TERJEMAHANNYA:::**
Tuanku oh tuanku(Allah)
Tuanku,sesungguhnya aku adalah musaffir,
Demi agama aku pasti adalah musaffir,
Maka Al-Quds
memanggil untuk berangkat,
Melembutkan hatiku dengan kesucian,
Dan panggilan Al-Alqsa membuatkanku menangis,
Membangkitkan kewujudanku,
Dan diri ummatku wahai Tuhanku,
Mati tanpa pembunuhnya,
Penjenayah (Zionis) mengatakan kerana aku,
Menolak penghinaan yang besar,
Menolak hidup berdiam diri,
Biarkan kuterpaksa menempuhinya,
Maka biarkanlah mereka dengan apa yang mereka kata,
Engkaulah yang aku harap keredhaan,
Engkaulah yang mengetahui bahawa aku,
Demi-Mu aku menggadai nyawa,
Wahai yang diriwayatkan,dengan darahmu,
Bertumbuhlah kemuliaan dan kemenangan,
Jika mereka mencurimu daripada sejarah kita,
Tidak sekali-kali dapat mereka cabut dari dada-dada kita.
Wahai syahid,wahai syahid,wahai syahid.

No comments: