Monday, March 24, 2008

~~DEMAM PEPERIKSAAN SUDAH BERMULA~~




Salam semua....alhamdulillah..pagi tadi,dalam pukul 10.00pagi,ana dan nana pi ambik slip periksa kat Dewan Utama Pelajar (DUP B),kami naik bas...uihhh...ramai betui orang yang nak naik bas..sblm tu..dok tunggu bas pun lama jgk..
Sampai kat DUP ramai betui student yang pakat nak ambik slip,tapi alhamdulilah..kami berdua dapat ambik dgn sempurna dan cepat..alhamdulillah..lepas tu,naik bas ke UPPP pulak sebab nak hantaq surat kehadiran untuk seminar 29 haribulan ni..baik sungguh kerani @ ummi yang keja kat situ...lepas tu balik beli nasik n naik bilik.

Berbalik pada exam ni,aduh..!seram sejuk rasa...takut pun ada untuk ambik exam ni...rasa macam tak mampu ja..tapi insyaallah,ana dan sahabat-sahabat lain akan berusaha dengan bersungguh-sungguh,dan mintak Rabbul Jalil permudahkan segala urusan ni..ameen..

Ok...apapun ana nak ucapkan selamat mengulangkaji pelajaran kepada sahabat-sahabat semua dan selamat menghadapi peperiksaan..insyaallah moga kita semua berjaya...

~~DOA MENGULANGKAJI PELAJARAN~~

"Allahumma a'khrijni minzulumatilwahmi,waakrimni binurilfahmi, waftah a'laiyabima'rifatika,wasahhilli abwaba fadlika ya arhamarrahimin"


**maksudnya: Ya Allah, keluarkanlah aku daripada kebingungan, dan muliakan aku dengan kefahaman, bukakanlah keatasku dengan pengetahuan-Mu, dan permudahkanlah bagiku pintu-pintu kurnia-Mu, wahai Zat paling Pengasih antara pengasih.

"Amalkan doa ini sebelum ulangkaji pelajaran,insyaallah apa yang kita baca akan dipermudakan Allah untuk kita faham dan ingat.."

*Asuhkanlah diri kita supaya sentiasa dekat dgn Tuhan Rabbul Jalil sepanjang masa dan tidak hanya dalam situasi tertentu sahaja seperti bila nak dekat exam..ya..*








No comments: