Thursday, July 31, 2008

~~BULAN REJAB VS OGOS~~

Assalamualaikum dan salam kesyukuran kepada Allah untuk semua umat Islam di bumi Allah ini...

Firstly,syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana masih memanjangkan usia kita dan dapat menyedut udara Allah di muka bumi ini,serta selawat dan salam dipanjatkan kepada junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w dan ahli baitnya serta para sahabat baginda a'laihimussalatuwassalam,dan tidak lupa juga kepada seluruh umat Islam yg berada di jalan Allah dalam usaha memartabatkan Islam di atas muka bumi ini..ameen..insyaallah.

Alhamdulillah,tidak lupa juga saya ingin mengucapkan selamat berpuasa bagi yg berpuasa sunat ataupun menghabiskan puasa ganti pada bulan Rejab yg mulia ini. Tak terlambat rasanya,saya juga ingin mengucapkan selamat menghayati peristiwa Israk mikraj iaitu pada 27 Rejab yg lalu. Moga dgnya kita beroleh manfaat dan pengajaran drp peristiwa yg penting dalam kalender Islam tersebut.

Ermm....bulan Ogos,merupakan bulan yg bersejarah bagi rakyat Malaysia kerana pada bulan inilah,negara kita menyambut ulang tahun kemerdekaan,dan tidak terkecuali pesta konvo yg akan giat berlangsung di kebanyakan universiti di negara kita.Bagi Universiti Sains Malaysia,pesta konvokesyen yg ke-38 dijadual berlangsung pada 14 hingga 17 Ogos ini.Dan di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat berkonvo kepada semua kakak2 dan abang2 kat USM ni especially kak erina,kak sern,kak basit,serta yg lainnya dan semoga beroleh kejayaan yg cemerlang pada masa depan..insyaallah..ameen

Ha'aa..then bagi diri saya sendiri serta sahabat2 yg lain,selamat berjuang dalam perjuangan memperoleh ilmu dan dalam jihad untuk mendapat redha Allah S.W.T..Moga kita semua akan sentiasa diredhai Allah dan diberi kelapangan olehNya..

p/s~~ Selamat berkonvo kepada kak saya sendiri iaitu kak Mahirah,yg insyaallah bakal menerima ijazahnya dalam bidang pendidikan (TESL) pada 6 Ogos ini di Universiti Malaya insyaallah. And buat mak n ayah serta family yg lain yg insyaallah bakal berangkat ke K.Lumpur insyaallah hari selasa minggu depan,semoga selamat pergi dan balik dan dalam lindungan Allah selalu. Tapi yg sedihnya,huhuk..huhuk...cek tak leh pi jgk la yg ni,sbb ada test n kelas 6 hrbln ni...huhu..sedihnya..teringin sangat nakpi..lps yg koklah n basyad pn takleh pi..=)Apapun selamat berkonvo buat kak mahirah n kawan2 yg lain..

Tak lupa juga selamat berangkat ke Sabah pada 8 Ogos ni, insyaallah,dalam langkah pertama memasuki dunia pendidikan yg sebenarnya kpd kak Mahirah,semoga dapat berdepan dgn anak2 murid yg pelbagai ragam dan dapat mendidik dgn penuh sabar dalam mencari redha Allah..insyaallah.

Apapun..selamat berjuang semua dan smga diredhai dan dirahmati Allah selalu..insyaallah..

...Faqirah Marhamah Mokhtar..
...31 Julai 2008...
...bersamaan 28 Rejab 1429 Hijrah...
...Petang yg damai dan suara azan berkumandang...
...4.52 petang USM,Penang...

No comments: