Monday, August 3, 2009

~~Salam,dok buat pa la?~~

Salam,dok buat pa la?

Erm...penah kawan2 dapat msg mcm ni? Tentu penah kan..!!!, Erm...msg mcm ni la slalu saya hantaq kpd org2 yg rapat dgn saya bila saya rasa boring dan iklim kebosanan mula menggugat jiwa saya yang satu ni...keh3.. Opppss!!!tapi jangan ingat saya akan hntaq masa ni bila kebosanan membelenggu diri saya ja..masa saya riang gembira jugak saya akan hntaq msg atau call kat semua orang!!!(gaya upin n ipin)keh3 untuk bertanya khabaq depa....hihi..

Antara yang slalu jadi mangsa saya ialah,mak n ayah saya kat rumah,kakak2 saya,abg2 saya,adik saya,kak gyh dan jugak sahabat2 terdekat saya.... Al maklumlah,ni la antara insan2 yg rapat dgn saya....

Erm....alhamdulillah,slalunya msg saya akan di”reply” kembali oleh mereka.. Klw ayah reply slalunya ayah akan tulih ” Wslm,ayah dgn mak dok kat dapur,tgh minum ptg makan cucuq mak buat...”
Time ayah reply msg tu,saya suka sgt!!!,sbb kdg2 lawak msg yg ayah tulih tu,hehe....

Klw kak2,abg2 n adik saya reply plk depa akan tulih,” Wslm,tak buat pa pun,dok relax2 ja.” ataupun ” Dok tgh makan ni...hehe..hg dok buat pa?.”

Klw k.gyh plk, dia akan tulih, ” Salam,tak buat pa,dok tggu cek abg blk keja..hihi..dikmah dok buat pa?” hehe...

Klw sahabat2 saya tulih plk,slalunya msg bunyi mcm ni ” Slm, dok depan laptop,sambil dok smbg2.hg?.”

Ha’aa,klw tgk drp msg2 yg di ’reply’ tu sumenya nmpk mcm org2nya dok relax kan? Awatnya tak nmpk relax,sbb slalunya,saya akan hntaq msg ni waktu ptg2 mcm dlm pkl 6 mcm tu,tu yg nmpk mcm dok relax tu..hihi...

Opppp!!!satu lagi, klw saya bernasib baik,ayah,kak2 n adik saya akan tepon terus saya,n ckp,mesti hg tgh boring kan?..hehe.. waktu tu,best sgt!!! Dpt sembg2,alhmdulillah...

Daripada perkara di atas apa yg saya dan anda dapat?
Ha’a... apa yg dapat saya simpulkan di sini ialah,selalulah bertanya khabar kpd insan2 yg kita kenal dan yg akrab dgn kita,tak kira masa,jgn hanya waktu kita boring aja(tapi tgk masa yg sesuai jgk,jgn tgh2 malam pun hntq msg,hihi). Lagi satu tu,masa hntq msg atau call tu, hntaq dgn perasaan yg suka hati..sbb org yg dapat msg jugak akan dpt rasa aura rasa yg sama dgn kita iaitu suka hati lagi bahagia...(senyum)

Ermmm...kat sini dulu celoteh ala2 motivasi saya kali ni, ada masa lpg saya tulih lagi dgn tajuk2 yg bombastik..hehe..wslm dan salam motivasi sume..

Smga terus anggun dan unggul ( bak kata Dr. HM Tuah Iskandar dlm buku2 motivasinya)

~~Coret2 penaku~~
~~Faqirah Marhamah Mokhtar~~
~~9.12 mlm,Ogos 2/09~~
~~11 Syaa’ban 1430 h~~
~~Saujana,USM,Penang~~

2 comments:

silent reader~ said...

kalo antaq kt kak sern msg cmtu, nt dik mah dpt reply cmni.
"baru bangun tidoq" hehe...

salam ceria ^_~

Marhamah Love Chosen said...

hehe..kak sern..tu la...Opppsss!!! pecah rahsia..keh2...
"mesti suka tidoq ni kan..hehe.. kak sern sihat ka? jaga kesihatan tau,takut situasi lani..huhuk... dikmah alhamdulillah sihat.. klw tak sihat pi hosp. cepat2..ajak kak erina tu sama nae..

ok...salam ceria penuh motivasi..hehe..
~~DikMah~~