Thursday, April 30, 2009

~~KU PASTI MERINDUIMU CG...!!!~~

Assalamualaikum sume...alhamdulillah..jumpa lagi..moga dalam lindungan Allah slalu..

Cepat rasanya masa berlalu,dah habis dah sem 2 sidg 08/09 ni..bulan 7 ni msk tahun 3 dah,dan bermulalah kehidupan kampusku di desa saujana. Sedih dah rawan jgk hatiku takala mendapat tahu ttg berita ini..tapi diri ini tetap bersyukur ke hadrat Illahi kerana mndapat tempat untuk tinggl di desa @ hostel berbanding yg terpaksa mnyewa rumah..alhamdulillah..

Apa yg menariknya ttg CG..dan kenapa diriku pasti merinduinya???


Kali pertama, ku menjejak kakiku ke desa yg damai ini setelah berjaya msk U...
Hatiku tlh terpaut oleh susun atur dalam bilik ini,bilik H34/338 ini,gembira tak terkata ditambah dgn gembira dan rasa syukur sbb dapat msk U..

Di sini juga diriku mendapat seorang roomate yg baik hati,lawak,suka membantu dan sebagainya ttg dirinya iaitu Marina Abdullah @ Ina. Syukran Ina..sbb byk kenangan suka duka yg kita lalui bersama slma 2 tahun kita bersama di sini..

CG juga mencipta kenanganku,kerana ramai kawan2ku disini antaranya,nana,maziah,kak.bai,ayu, ami,suzi,wawa,imi,rati,jes,husna,mira dan ramai kawan2 yg lain. Syukran juga, sudi bersahabat,mencipta memori dan kenangan bagi sebuah perjalanan buat insan seperti diriku...Syukran,banyak membantu,mendengar masalah diriku,makan bersama2,bermain bersama2,bergelak ketawa,dan kdg2 skodeng dan bergosip ttg cerita di sekeliling kita...hehe.. (Ingat lagi tak kakbai,ina,ayu n ami?) pasti kalian ingat ttg kita pada waktu itu kan? Diri ini pasti merindui suasana ini...huhuk...

Suasana CG yg damai,dan juga penghuninya yg peramah mnybbkn diriku mudah mesra dengan jiran2 di sini..antara jiran2ku sejak tahun 2007 dan skrg ialah kak ti dan kak tasnim merupakan kakak2 yg baik hati,senyum selalu, slalu bertanya khabar dan sbginya(jiran sebelah kiri bilikku), kak ying dan roomatenya yg murah senyuman dan syukran sbb bagi nota2 tu( jiran sebelah kanan bilikku),Eng Hui(adik cinaku yg peramah,pelawak,comey bangat,baik dan murah snyuman),kak gayah(sgala2 ada padanya..heh,kak yg special for me..!!!),kak erina(kak yg sgla2nya padanya,penah buat bunyi kucing smsa diriku sdg membaca maklumat di board berdekatan tangga,ingat lagikah kak erina?),kak farhana(baik bangat),kak sern(mandian kita sama..hehe),kak aya,kak rajesh( syukran bg nota2), kak yani, kak ida( slalu bertanya diriku..dah makan ka Mah?),kak mala dan jiran2ku yg lain,yg slalunya murah senyuman apabila berselisih bahu takala mahu ke bilik mandi dan sebagainya..syukran3..kerana kalian sume telah mewarnai perjalananku selama 2 tahun diri ini menjadi penghuni CG ini..!!!

Desa CG juga meriah dengan dan terutamanya bilik kami(diriku dan ina),menjadi tempat makan terutamanya slps balik dari kelas dan balik dari pasar malam. Bilik kami juga sering menjadi tumpuan kawan2 untuk berbincg dan berehat untuk bersolat sementara pada waktu zohor kerana bilik ini dan juga desa CG ini dekat dgn dewan2 kuliah esp.zu dan mas..(lps ni takleh dah la...,masjid pula destinasi kita ya..IA)

Kafe kat CG,makanannya sedap dan beraneka,dan penjual2nya juga baik dan peramah antara aunty tina,kak niza,gerai adik beradik dan kak2 dan abg2 di gerai air.. Syukran sbb sediakan perkhidmatan yg baik buat penghuni2 di sini..

Erm...CG,ku pasti merinduimu..kat sini jgk diri ini dapat berbasikal mengelilingi separuh USM bersama2 kak bai dan ami..best sgt wktu tu,wlpn penat naik bukit n mcm nak pengsan pun ada...tapi sume tu bagi kenangan yg amat manis dlm diri ini..skali naik RM 1.00..basikal warna hijau...Ina n ayu takmau naik wktu tu...kami bertiga ja...erm..huhuk..bila lagi nk dapat berbasikal sama2 ya kak bai n ami? Ingat tak..lawak kan masa basikal tak cukup tu,masa tu ada 2 lagi basikal yg ada,tapi kita 3 org..last2..kakbai jadi mangsa duduk kat depan n kami n ami bertukaq2 bwk kak bai...hihi..best n lawak kan waktu tu..? Ada masa nanti kita nek lagi tau..?

Lagi satu,ingat dak ina, kak bai,ayu ami n jiran2 sebelah dan depan yg terlibat..ingt dak masa CG buat latihan kebakaran tu..org laen sume turun...kita tutup lampu n ambik selipe bwk masuk dalam bilik n dok senyap2..gara2 mls nak turun...hehe..bukan apa takut stgi org mai check..hehe..nakal jugak kita dan kak2 yg terlibat tu ya..?Ish3...erm...

A'aaaa...sbnrnya byk sgt kengn kt CG ni,kengn manis,suka,lawak,terkejut,dan macam2 lagi. Susah nak gambarkan dgn kata2...Sumenya dalam memori dan menjadi kisah kita bersama2.... Apapun...mmg best sgt kt CG ni....best sgt..!!(gaya upin dan ipin),pasti diri ini tak akan lupakannya....PASTIIIIIIII!!!!!!!!!!


Insyaallah,sem depan diri ini akan melawat kawan2 kat CG klw ada masa lapang...INSYAALLAH..dan saujana..tggu kedatangan diriku,smga perpindahan ini ada hikmahnya...Insyaallah..

SLMT TINGGAL DESASISWA CAHAYA GEMILANG 07/08,08/09.. KENANGAN TERINDAH DI ALAM KAMPUSKU SELAMA 2 TAHUN DIRI INI MENJADI PENGHUNINYA...!!!KU PASTI MERINDUIMU CG DAN SEGALA KENANGAN INI....!!!


Coretan..
Faqirah Marhamah Mokhtar..
30/4/09,12:49 AM,Khamis..
keseorangan di bilik....
akhir sem 2 08/09..
sedih dan gembira bercmpur baur..

2 comments:

Siti Rogayah Bahari said...

salam dikmah..
dah sehat kan?
kak gyh ni sat ok sat dak. mujur ada tukang urut di sisi..tp cik abg kgyh ni pun tak sehat sgt jugak..

erm, mmg byk sgt kenangan kat CG..semua adala..
waktu fire drill, kgyh dgn kak erina and kak yani pun kerap tak turun..haha..dah boring dgn firedrill..sejak sekolah lagi..
waktu LM dulu pun ada jugak kat sek..huh, boring2...huhu..

nnt maila rumah kak gyh nae? ajak kwn2..bgtau bila yg free, nnt k gyh bincang dgn cik abg nak masak apa kat adik2..hihi..iA..

k la, take care..jgn sedih2 dah lani k..

luv and miss u..
kak gayah

Marhamah Love Chosen said...

Salam k.gayah..ha'a..mai cg ni...hehe...mcm2 kan dulu..best la bila ingt2 balik..keh2..

Ya,insyaallah tak sedih sgt..
take care jgk..

luv and miss u..
Dikmah
16/7/09