Sunday, February 8, 2009

~~RINTIHAN HATIKU...~~


Ya Allah,
Terima kasih untuk segalanya..
Engkau telah mencipta diri ini seadanya..
Memberi nikmat Iman,Islam dan segalanya..
Tiada yang lebih indah buat diriku selain kasih syg dan redhaMu buat diriku sebagai hamba..


Ya Allah,
Di saat aku berduka..
Di saat aku suka dan gembira..
Engkau bersamaku setiap masa dan setiap ketika..
Tidak pernah Engkau meninggalkan diriku walau sesaat jua..


Ya Allah,
Di kala aku sedih dan kecewa dengan gelora kehidupan..
KepadaMu lah aku merintih,memohon dan meminta pertolongan..
Menagih kasih dan sayangMu wahai Tuhan..
Supaya hati,perasaan dan langkah kehidupanku menjadi tersusun dgn pancaran Iman..


Ya Allah,
Tikar sejadah,telekung dan seluruh jasadku..
Menjadi saksi pengabdianku kerana cintaku kepadaMu..
Semoga dengannya aku terus dalam jalan dan cahayaMu..
Kerana tiada apa yang lebih penting selain cinta dan redhaMu..


Ya Allah,
Peganglah hatiku Ya Allah..
Jauhilah aku drp kesesatan Ya Allah..
Peliharalah diriku drp keghairahan dunia Ya Allah..
Sentiasa bersamaMu,mencari cinta dan redhaMu menjadi tujuanku Ya Allah..
Dgrkanlah rintihan hatiku ini Ya Allah..(3 )
Wahai Tuhan Pemilik sekalian alam,syukran Ya Allah..


Nukilan..
Marhamah Mokhtar..
Feb.8 b'smaan 12 Safar 1430h..
Ahad..
5:12 pm..
CG..USM..

No comments: