Thursday, October 23, 2008

~~KEINSAFAN BUAT DIRIKU~~


Assalamualaikum dan salam perjuangan semua,syukur kehadrat Allah S.W.T kerana memberi kesihatan yg baik dalam meneruskan kehidupan yg penuh mencabar ini. Selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w,ahli baitnya,dan para sahabat baginda sekalian.

Kali ni saya hanya nak coretkan dengan ringkas sekali, perkara yg memberi keinsafan kepada diri drp suasana persekitaran yang mencabar dan serba moden sekarang ni...huhu..

Herm,dalam bercerita dan menjalani kehidupan seharian,macam2 perkara yg kita dgq,yg kita buat dan terbuat,yang mana kadang2 tu tersasar daripada landasan yang Allah tetapkan..erm..cmna tu ya..? Mcm ni, kadang2 kita sering mendengar sesetengah org bercerita dgn selambernya ttg sesuatu perkara yang melanggar hukum Allah dan seterusnya memberi alasan yang tak relevan, dan tak dapat diterima dek akal yang waras kita sebagai seorang muslim.. ( Disini,saya tak nak detailkan ttg perkara yg dibuat,kerana terlalu banyak jika mahu di senaraikan, cuma terpulang kepada sahabat2 untuk berfikir perkara atau perbuatan2 yg termasuk dalam ruang lingkup penulisan saya di atas).

Dan..apa yang saya nak tegaskan di sini ialah, jangan hanya kerana faktor keduniaan dan kemodenan hidup seperti kemesraan dalam berkawan,kita sebagai seorang muslim melupakan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah dan mengabaikan tanggungjawab kita sebagai seorang muslim ya...peringatan ni untuk diri saya sendiri dan sahabat2 yang saya sayangi semua..

"Fikir sebelum bertindak..."
"Jangan menghalalkan sesuatu cara bagi mencapai matlamat kita"
"Jangan mengabaikan Hukum Allah hanya kerana kemodenan hidup masa kini"
"Jangan hanya dgn sesebuah kemesraan dan sesuatu hubungan, kita melanggar Hukum Allah"


Kat, sini sahaja coretan saya kali ini, fikir-fikirkan dan semoga kita semua menjadi hamba Allah yang sentiasa melakukan perubahan ke arah kebaikan pada setiap masa dan ketika,insyaallah..

Semoga Allah memberkati kita semua,insyaallah..
Wasalam..

..Faqirah Marhamah Mokhtar..
..USM,Penang..
..2.45 am..
..malam yg hening..

No comments: